مرحله دوم کارگاه آرمش در طوفان

شاهد بر افکار و احساسات و جسم

کارگاه آرمش در طوفان مرحله دوم : مقدمه

پیش از مطالعه متن مرحله دوم کارگاه آرمش در طوفان از شما تقاضا می کنم روی لینک بزنید و طی چند دقیقه با مبانی و پایه های کارگاه های آرامش در طوفان آشنا شوید سپس با نگاه وسیع تر و عمیق تری می توانید وارد جزییات مرحله دوم کارگاه آرمش در طوفان بشوید.

همچنین متن تهیه شده برای مرحله اول کارگاه ارامش در طوفان را مطالعه کرده باشید در این متن آگاهی هایی وجود دارد که می تواند هم اکنون به جان و روح شما تازگی و طراوتی بببخشد که از بسیاری ترس ها و رنج های ناخواسته رها شوید.

امروز را با نگاه امروز ببین!قدرت های نهفته در مرحله دوم کارگاه آرامش در طوفان

پس از طی مرحله اول کارگاه، یعنی آنگاه که به این قدرت رسیده باشیم بتوانیم از داخل سر خودمان بیرون بیاییم این قدرت را خواهیم داشت که به افکار و احساسات دیگران نگاه کنیم و این شروع دیگری است برای دیدن واقعیتی که ندیدن اش علت بسیاری از ترس ها و رنج های مان بوده است.

این نگاه جدید، این افق و منظر جدید، با قضاوت افکار و استانداردهای ذهن تربیت شده “من” همراه نخواهد بود زیرا از داخل سر نیست. زیرا در حال فکر کردن و قضاوت کردن افکار و احساسات دیگران نیست. در این مرحله شروع می کنیم به دیدن افکار و احساسات دیگران از زاویه نگاه صاحب افکار.

مشاوره با مازیار تهرانی موسس و مربی کارگاه های آرامش در طوفان داینامیک مدیتیشناگر همسر شما یا مادر یا همکار شما چیزی بگوید یا کاری انجام بدهد که شما را در هاله ای از ابهام فرو ببرد برای تان علامت سوالی مطرح شود که چرا این را گفت؟ چرا این کار را کرد؟ اولین پاسخ یک ذهن تربیت شده توسط اجتماع این است که به منفی های موضوع توجه کن هوشیار باش احتیاط کن سوابق او را در نظر بگیر احتمالا ادامه همان فکرهایی است که از قبل داشته و رفتار کرده است!

کسی که با الاغ اش سوار هواپیما شده

اینگونه هرگز نمی توانیم به اتفاقات جدیدی که هر لحظه در پیرامون مان در حال شکل گیری است نظری بیاندازیم و بیشتر اوقات با اوهام گذشته به وقایع جدید می نگریم. امکان دیدن واقعیت هایی که در جریان وقوع است برای مان فراهم نمی گردد و خلاقیت و امکان در انداختن طرح های نو نیز از ما گرفته می شود. انسانی سنتی خواهیم بود که در جامعه مدرن احساس تنهایی و غریبی می کنیم و به قول دکتر هولاکویی شبیه کسی می شویم که با الاغ اش سوار هواپیما شده است. نه از الاغ اش دست برداشته و نه می تواند بدون هواپیما به مقاصدش برسد.

در این مرحله از کارگاه یاد می گیریم از داخل “جمجمه احساسات و افکار” خودمان که بیرون آمده ایم به احساسات و افکار و کردار دیگران نیز از زاویه خودشان نگاه کنیم. اینگونه امکان دیدن واقعیت بدون برچسب های محدود ذهنی خودمان را خواهیم داشت.

اگر این نگاه با احساس یا فکری همراه شد که “ای وای فلانی عجب فکری دارد” یا “آفرین فلانی عجب فکری دارد” آن نگاه برخواسته از بخش ناخودآگاه ذهن مان است در حال قضاوت کردن هستیم پس آن را نیز نگاه می کنیم و همچنان فاصله خودمان را با افکار و احساسات حفظ می کنیم.

در این مرحله از کارگاه، اکنون بر پاشنه درب نگاه به خود و دیگران ایستاده ایم.

چهار میثاق اثر دون میگوییل رایز هیچ چیز را به خود نگیرید! میثاق دوم

در مرحله دوم کارگاه های آرامش در طوفان اولین اتفاقی که می افتد آن است که از اصرار آزاردهنده بر صحیح بودن افکار خود دست برداشته ایم و افکارمان با ملاحظه و احترام افکار دیگران مطرح می شود. این گام بسیار بزرگی برای رهایی از ترس و رنج است.

و نکته مهم این است که آنچه گفته شد نیاز به تلاش شما ندارد خودش اتفاق می افتد. زیرا تکنیک های کارگاه سخت ترین لایه های تربیت شده ذهن مان را شکافی می دهد که بروز این نور از میان شکاف اجتناب ناپذیر است و این گام رسیدن عملی به میثاق دوم از چهار میثاق اثر ماندگار دون میگوییل رایز است!

رسیدن به این قدرت که به افکار دیگران برچسب نزنیم و بتوانیم عمیق تر و وسیع تر حقایق اطراف مان را ببینیم وجودمان را سرشار از احترامی به دیگران می نماید که در رابطه های عاطفی با همسر و فرزند و نزدیکان و در زابطه های کاری و اجتماغی به بالاترین تعادل و همزیستی مسالمت آمیز فارغ از ترس و رنج خواهیم رسید.

در این مرحله، دیگران هیچ تغییری نکرده اند شرایط هیچ تغییری نکرده است اما به واسطه تغییر نوع نگاه شما یا بهتر است بگوییم به واسطه تغییر زاویه نگاه تان، دنیای تان تغییر خواهد کرد یا بهتر است بگوییم به دنیای جدیدی وارد خواهید شد دنیایی که هیچ کدام از مشخصه های ترس و رنج دنیای قبلی را ندارد.

این خوردنی خوشمزه است! یا خوشمزه نیست!

خوردنی یا نوشیدنی می خوریم از ما پرسیده می شود: خوشمزه است؟ و اعلام می کنیم که بله خوشمزه است. فرد دیگری همان موقع از همان خوردنی می خورد و از او پرسیده می شود: خوشمزه است؟ و او پاسخ می دهد از این بدتر تا به حال نخورده ام! یک هندی می خورد و می گوید بسیار خوشمزه و لذیذ است و یک نفر از شمال کشور ایران می خورد و می گوید از این مزخرف تر تا به حال نخورده بودم این که غذا نیست این آتش است!

حالا از شما می پرسم: آنچه را که خوردند یا نوشیدند خوشمزه بود یا نبود!

به نظر می رسد نمی توانیم روی پدیده ها ارزش گذاری کنیم به آنها برچسب خوب یا بد بزنیم، تنها می توانیم بگوییم که با مذاق و سلیقه من خوشمزه است یا خوشمزه نیست!

و حتی می توانیم اضافه کنیم که اکنون در این لحظه به ذایقه من خوشمزه است شاید در شرایط دیگری مثلا وقتی که دهان ام تلخ است یا قبل از تست کردن اگر شیرینی خورده باشم آنگاه به دهانم مزه ای دیگری بیاید و آنچه اعلام می کنم متفاوت باشد.

برای بیشتر خواندن و بیشتر تجربه کردن آنچه در این قسمت گفته شد لطفا روی این لینک بزنید و به بخش ادبیات شاهد، ادبیات صلح، ادبیات سکون بیایید. 

عبور از دنیای محسوسات و ورود به دنیای انرژی

در این مرحله از شرکت کننده گان دعوت می شود تا برای تجربه دنیای انرژی که دنیای غیرمحسوس برای ذهن های فعلی ماست به کارگاه ریکی بیایند. تا با عمل کننده های بیشتری که در زندگی جاری مان در جریان هستند آشنا بشوند. این مرحله از کارگاه که آخرین تکنیک کارگاه مرحله دوم است شما را به دنیایی بسیار متفاوت دعوت می نماید آنجا که انرژی ها در تصمیم گیری و مهندسی ذهن و احساسات ما دست به کار هستند ولی همه توجه ما به محسوساتی است که با چشم می توان دید و با گوش می توان شنید. برای آشنایی بیشتر با ریکی می توانید روی این لینک بزنید.

ادبیات شاهد ادبیات صلح ادبیات سکون

و در طول برگزاری این کارگاه تمرین می کنیم تا آنچه را که می آموزیم در ادبیات گفتاری مان با خودمان و دیگران نیز تمرین کنیم. این نوع از مهندسی ذهن برای فکر کردن، احساس کردن و بیان کردن ادبیات شاهد نام گرفته است. ادبیات شاهد، ادبیات صلح، ادبیات سکون

هزینه کارگاه آرامش در طوفان

برای ثبت نام در مرحله دوم کارگاه آرمش در طوفان در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.  این مبلغ برای عزیزان مقیم خارج ار کشور  ۵۵۰ دلار یا معادل آن به یورو می باشد. که هزینه آموزش ریکی مرحله اول را نیز شامل می شود.

نحوه برگزاری کارگاه آرامش در طوفان

مجموعه آرامش در طوفان از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ یعنی حدود یک سال است هیچ دوره جدیدی را شکل نداده است و همه همت خود را به جمع بندی آنچه در طی سال های گذشته انجام شده است گذراند تا با تغییر در روش برگزاری کارگاه ها و تکنیک ها و مباحث کارگاه ها بتوانیم به حداکثر میزان تاثیر گذاری و به حداکثر میزان باقی ماندن اثرات کارگاه در زندگی شرکت کنندگان دست پیدا کنیم. کارگاه ها که معمولا با ۲۰ تا ۳۵ نفر شرکت کننده شکل می گرفت اکنون برای هر دوره فقط ۱۲ نفر شرکت کننده را در هر دوره می پذیرد.

مدت زمان برگزاری کارگاه آرامش در طوفان

مرحله دوم کارگاه آرمش در طوفان ۸ هفته است که هر هفته ۲ جلسه خواهیم داشت. که دو ماه تجربه ریکی نیز به آن اضافه می گردد. در این مرحله از کارگاه بجز زمانی که آنلاین می شوید یعنی ۳۲ ساعت در طول دو ماه و نیم، به اضافه شنیدن حدود ۳ ساعت فایل صوتی ریکی که در ۲۰ فایل صوتی ۱۰ دقیقه ای ارایه گردیده است و ۲۱ شب هر شب ۲۰ تا ۵۰ دقیقه مراقبه خواهید داشت. هیچ زمان دیگری از شما را نمی طلبد.

یعنی هر کسی هستید با هر میزان مشغله ای که دارید می توانید در این کارگاه ها شرکت کنید. اساسا کارگاه مرحله دوم برای کسانی طراحی شده است که در طوفان زندگی می کنند. تکنیک های عملی که قرار است در خارج از کارگاه به آنها عمل کنید عمدتا با هوشیاری شما در زندگی جاری تان سرو کار دارد و بجز آموزش ریکی با شرحی که داده شد هیچ زمان اضافه ای به عنوان انجام تکلیف در خارج از کارگاه از شما خواسته نخواهد شد.

مطالب مرتبط با متنی که خوانده اید

برای آشنا شدن با مرحله اول کارگاه آرامش در طوفان روی این لینک بزنید

برای آشنا شدن با مرحله سوم کارگاه آرامش در طوفان روی این لینک بزنید

برای آشناتر شدن با جهان بینی حاکم بر کارگاه های آرامش در طوفان  روی این لینک بزنید

و برای آشنا شدن با شرایط و نحوه انجام مشاوره تلفنی  روی این لینک بزنید

برای آشنا شدن با ریکی روی این لینک بزنید

مازیار تهرانی

مازیار تهرانی متولد 1344 بروجرد صاحب ده ها مقاله در مطبوعات سراسری و 22 کتاب منتشر شده چندین جایزه ملی و بین المللی، فارغ التحصیل دانشگاه نیوبرونزویک کانادا در رشته IT، فارغ التحصیل MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، جانباز جنگ، مربی یوگا، معلم ریکی و کارونا ریکی، موسس و مربی کارگاه های آرامش در طوفان داینامیک مدیتیشن

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *